2010-09-09

- En nattsvart natt

Jag vet inte vad mitt problem är. Jag är ju trött, men när jag väl ska sova, tro på fan att jag inte kan. Ligger liksom på helspänn å väntar på att Alva ska vakna. För det gör hon, tidigare än hon borde.

Hon somnar så bra och sover från åtta till.... har man tur till ett. Men i går vaknade hon halv tolv å gav sig inte från hon fick tutte. Jag satt och ammade henne för jag tänkte att nu ska hon få lägga sig i sin säng igen. La ner henne igen vid tolv. Jag kunde återigen inte somna. Vid halv två vaknade hon igen och skulle ha tutte. SEN va hon vaken till framåt fyra. Pigg som en lärka. Hon vägrade sova. Hon skulle bara äta å äta å äta. Men nu har jag fått nog. Nu blir det ingen tutte på natten mer. Problemet är att det är ju nåt varenda helg och det är ju då man måste ta de där nätterna för att vänja av henne, eftersom Mattias är ledig då. Nu är det jakt varenda helg. Själv kan jag ju inte göra det.

Alla barn är väl olika, men jag tycker att hon borde kunna sova mer än fyra timmar i sträck. Och jag själv måste ha sömn för att fungera. Jag vill inte amma längre, det gör tom ont när hon äter.

Nu minsann är hin trött, min lilla bråkstake.

I kväll blir det bingo. 60 000 kr skullke verkligen inte sitta helt fel om man säger så.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0