2010-05-28

- Lite nere

Just nu känner jag mig lite nere. Känner mig så jäkla ful å fan vet allt. Börjar tappa hår...beror väl på amningen. Kläder, kläder ska vi inte ens prata om. Kan inte ha nå "fint" på mig eftersom Alva kräks så mycket... känner mig som en sunkmorsa. Sen så har lilltösen fått för sig att vakna på nätterna igen. Hon har ju sovit så bra så länge nu. Från tio halv elva till fem sex på mornarna. Men nu vaknar hon halv två två... Hon vill äta, och så länge hon bara vill det så får jag väl vara nöjd. När hon ätit så somnar hon om. Hon vill liksom inte upp å leka mitt i natten.
Sen så har vi det här med att jag MÅSTE helamma i sex månader enligt BVC. Det är det bästa för Alva. Och så klart så ska jag ju göra det som är bäst för henne. Men jag hade ju tänkt börja med smakportioner nu och så småning om börjat byta ut bröstet mot gröt osv...Men ICKE, det får inte ske säger dom. Jag tycker inte att det är jobbigt att amma, det är bara det att jag gärna skulle vilja ta en öl eller ett glas vin nu när sommaren smyger sig på. Ja, jag vet inte... Jag vet faktiskt ingenting just nu. Men det löser sig nog.

Trevlig helg.

/L

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du gör som du tycker är bäst för dig och Alva, det ditt barn och ni känner varandra bäst.

Lycka till och kramis på födelsedagen

2010-05-28 @ 20:37:33
Postat av: Helena

Håller helt me Ingrid: du är Alvas mamma, inte BVC, även om man kanske ska lyssna på dom men man känner nog som mamma va som är rätt för just en å ens bebis. Kramar till dej!

2010-05-30 @ 00:40:12
URL: http://luzzis.dinturiel.se
Postat av: Anna

Känner väl igen bvc prat... jag gick min egen väg och alexandra ammades i 2 månader bara och mikaela i 2 veckor bara och dem verkar inte tagit någon skada och ingen av dem har någon allergi!!! Gör det du känner är bäst för er så blir det bra!!! Kram på er

2010-05-30 @ 12:06:29
URL: http://passagen.se/wertsi/
Postat av: Caroline Lilja

Oj, här måste nog även jag säga att jag håller med övriga som skrivit..även om det bästa är att amma eftersom dom får bättre imunförsvar osv så är det upp till dig vad du gör.

Kanske även kräkningarna upphör om du slutar amma....prova dig fram och se vad som händer :)

du behöver ju inte sluta helt, jag nattammar fortfarande min tös och hon blir 1 år snart, började med smakportioner när hon var 4 månader.

/Carro (Millans syster)

2010-06-02 @ 21:58:40
URL: http://lilja85.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0