2010-08-10

- Alva "Vägra" Widmark

Så döpte jag det förra långa inlägget till. Anledningen till det var för att hon vägrar äta annat än gröt, banan å tutte. Å att hon vägrar flaska. Iofs så har vi inte trugat såååå mycket, men hon totalvägrar att dricka annat än vatten ur flaska. Jag skrev också att jag hade liksom tänkt att Härdalsyran skulle jag minsann ut på. Nu blev det ju inte så. Då tänkte jag att avslutningen på ön, då minsann ska jag ut å slå klackarna i taket. Nu ser det inte ut att bli så heller, eftersom Alva inte vill ta flaska å ska upp på natten å tutta. Så nu är liksom mitt mål Juldan. Det ser mest realistiskt ut i dagsläget. Upp på natten å tutta ja. Får jag sova två timmar i sträck så är jag glad. Det känns som jag går i en dimma om dagarna. I need som sleep.

MEN, i dag vid middagsdags så tänkte jag att jag skulle pröva att ge lite välling med sked, så hon skulle bli van smaken. Det gick bra. Sen prövade jag med flaskan. Först så lekte hon bara med den som vanligt, men jag gav mig inte... å Halleluja, hon sög i sig all välling i ett svep. Bara så där helt plötsligt. Prövade även nu i kväll, hon låg i min famn, först ville hon inte, men sen... allt i ett svep igen. Jippie. Jag är så glad. Jag ska nog köpa en trisslott, för plötsligt händer det.
Häromdagen så började hon att sitta själv också. Bara så där pang bom. Hon har suttit lite vingligt innan också, men nu... hur stadigt som helst. Det går så fort.

Anledningen till att jag är så glad att hon nu tar flaska är att nu kanske jag kan få lite egentid. Då kan ju även Mattias natta henne. Egentid är nåt som jag inte haft sedan Alva föddes. Hur mycket jag än älskar att vara med Alva, så känner jag att jag bara vill sitta och läsa en tidning eller se på tv i lugn och ro på kvällen. Det behöver man. Jag menar, jag har ju funnits där för henne twentyfourseven i sex månader, en vecka och en dag. Fan, en del lämnar ju bort ongan när de bara är några månader. Jag tänker inte få dåligt samvete för det.

Well, nog om lilla Alvis.
Har bott en vecka i Sveg nu. Känns OK. Tur att Lina finns här.
Vardagen har kommit, Mattias har jobbat två dagar nu. Känns rätt ok att komma in i vardagen igen. Komma in i rutinerna, för det har blivit lite si å så med dem under semestern. Med flytt och allt. Kanske därför Alva sovit lite oroligt också. Hoppas på det.

So long

/L

Kommentarer
Postat av: Tant Lina =)

Å jag är glad att ni finns här oxå min vän!!!! Hade inte klara mig utan er ju <3

2010-08-11 @ 20:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0