2009-01-09

I natt sov jag max en timme sammanlagt. I dag har jag varit så trött så jag mått illa. Det är hemskt när man inte kan sova, bara vrider och vänder sig hela tiden och tänker på allt. Verkligen på allt möjligt. Jag ville bara att klockan skulle bli sex så jag fick kliva upp någongång. Faktiskt så har jag nog bara sovit riktigt bra en natt sen Mattias åkte. Jag sover dåligt när han är borta. Det var samma visa sist han va i Thai... Men nu är jag ju så trött så i natt måste jag ju bara kunna sova.

Middagen i går vart bra. Marie ville krya på sig så hon stannade hemma. Men Lina kom efter jobbet.
Vill ni ha ett smaskigt recept så varsågoa...
4 portioner
3-4 kycklingfileér
1 msk smör eller margarin
2 dl matlagningsgrädde
2 dl lätt creame fraiche
1 hönsbuljong
100 gr äderlost
1 1/2 dl ruccola
salt & peppar

* Skär kycklingen i små tärningar och bryn i smöret
* Häll på grädde, creame fraiche och buljongtärningen. Koka i hop i tio minuter
* Smula i ädelost och låt den smälta ner i såsen. Rör i hackad ruccola och smaka av med salt och peppar.
Servera med pasta och en god sallad
Verkligen supergott och enkelt

I dag var jag ner till Sveg och handlade färg och grejer så nu ska jag måla. Behöver ju "bara" spackla alla jädra skarvar som blev när de tapetserade här. Har försökt att spackla lite, men det blev inte så bra tror jag. Så nu har jag tvingat pappa att komma och hjälpa mig i morgon. Får se om det blir nå bättre...

Tiden går sakta här hemma

/Linda

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken färg blir det?

2009-01-09 @ 21:22:26
URL: http://idis.bloggagratis.se
Postat av: Linda

det blir en suprise =)

2009-01-09 @ 21:55:55
Postat av: Ida

åhhh spännande!

2009-01-09 @ 22:08:59
URL: http://idis.bloggagratis.se
Postat av: Tess

ja det var valdigt gott! :)kramar

2009-01-10 @ 20:03:13
Postat av: Lina

Guuud va gott det va!!! Tack för en trevlig middag. Pusss

2009-01-11 @ 21:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0