2009-01-01

Januari:
Började som vanligt med en storslagen fest på Folkets hus. Idrottshippan. Vackra dagar ute med skotern. Låg i hårdträning inför Thailand (men den gav inga resultat) Längtade mest till Februari. Yranmöten var och varannan dag.
 
Februari:
Skidskytte VM i Östersund. Det var nåt alldeles extra det. Sen var det en hejdundrande 25 årsfest för Marie och dagen efter lovade jag mig själv att aldrig mer dricka alkohol eftersom den dagen spenderades hängandes över toalettstolen. Men det löftet bröt man rätt snabbt. Sen bar det i väg till Thailand. Efter en lång resa var vi äntligen framme. Vi hade maximal otur med vädret, då det regnade nästan varje dag. Men vi lyckades bli bruna. Färgen lossnade när vi satte oss på planet hem.
 
 
 
Mars:
Började med att vi kom hem från Thailand. Sen behagde Påsken att komma extra tidigt detta året, vilket resulterade i en svinkall Påsk. Så det kändes inte som en riktig Påsk. På påsken ska det vara klarblå himmel och värmande sol.
Yranmötena fortsatte och artisterna blev nog klara. tror jag.
 
April:
Lina fyllde 30. Sen hände nog inte så mycket mer. Ett antal fester på Värran blev det nog. Självklart spenderades många timmar i Rönnebo. Brun som fan va man å.
 
 
Maj:
Bästa tiden för björnspaning. Vi blir som galna och åker desperat ut i hopp om att få se en stackars björn. I år hade vi tur då en björn bosatte sig i Åsen och mer än gärna visade upp sig för alla nyfikna människor. Jag hade tur och fick se två. Maj är också månaden då jag är född. Och i år blev jag hela 25 år. 25 årsdagen firades på min stekheta altan. Det var verkligen varmt. Och brännan den bättrades på...
 
Juni:
Fotbolls EM. Det som skulle bli så bra för Sverige, slutade som... det för det mesta slutar. Jag och Mattias åkte på roadtrip till Norge. Det är fint i Norge. Mysigt var det. Vi letade desperat efter en hytte med TV i eftersom Sverige skulle möta Spanien. Tillslut hittade vi en, de lovade att norks tv sände matchen, men vi blev lurade. Vi fick vänta på reprisen som sändes någon gång mitt i natten. Jaja, lite äventyr ska det vara. Sen har vi midsommarafton. Först en sväng med Mattias till Finneby. Sedan bar det av till Sveg. På Midsommardagen va jag och Therese chaufförer till Hede. När man vaknar upp dagen efter så är det världens pådrag här utanför. Piketstyrkan från Östersund. Har tydligen varit skottlossning 50 meter från min lägenhet. Tryggt område man bor i. Nu gick allt bra och tur var väl det. Känner att Yran närmar sig och börjar nog känna lite panik över att tiden rinner i väg och ingen som hade någon koll. Kändes det som.
 
Juli:
Ojoj, här kommer månaden då allt händer. Björnfesten. Heter den så? Härdalsyran. Kreta. Börjar väl med Björnfesten då. På fredagen gick jag och Therese till Petteri och Matias på fest. Vi var lite tveksamma i början men... Och så här i efterhand så ångrar sig nog inte Therese att vi gick dit i alla fall. Hon mötte kärleken i Petteri där. Det kunde jag se redan då att det var allvar =) Är glad för din skull, vännen.
Härdalsveckan - är som ett enda virrvarr för mig. Det var bara stress stress och åter stress. Det märktes på min kropp om man säger så. Den sa liksom i från. Men det gick bra. Jag och Linda var ansvariga på fredagkväll och på Lördag fick jag festa loss. Veckan efter så åkte jag och Lina till Kreta, det var en välbehövlig semester. Vi bara latade oss hela dagarna. Underbart. Synd bara att vi lyckades åka bort när det var som finast här hemma. Men man ska inte klaga.
 
 
 
 
Augusti:
Marie öppnade sin salong. Det går bra för henne. Va hände mer då? Jag har ingen aning. Jo just, augusti avslutades med jaktbalen. Alltid en trevlig tillställning. i år åt vi middag på vårt nya innehak Maries salong. Sandra bjöd på privat show av So you think you can dance. Jag blev lite för full. Men det bju ja på. Jag var i alla fall inte den enda. Jag färgade mitt hår. Urbota dumt. Sedan fick jag lida i hårfärgen ända till 17 december.
 
September:
Spenderade några dagar hos Sandra i Stockholm. Vi gick på derby mellan AIK och Djurgården. Var med om en turbulent hemresa hem. Men vi kom hem.
 
Oktober:
Vad hände i oktober? Jag har ingen aning. Säkert ingenting roligt. Jo, undrar om det inte var då vi var på fest hos Jonas hela natten lång? En riktigt trevlig kväll, som ni kan se.
 
November:
Jag och Sandra spenderade en helg på Storhogna. Jag fick det av Sandra i 25 årspresent. Det var mysigt. Lugnt och skönt hela helgen. Två dagar efter min massage fick jag så otroligt ont i ryggen, vilket resulterade i 3 dagars frånvaro från jobbet och besök på sjukhuset. Men nu, tro det eller ej, är min rygg som den ska vara. Sandra köpte lägenhet. Grattis.
Sen var det julbord med jobbet. Och julpynting. Och underbart vackra dagar.
 

December:
Julmånaden. Julklappshandling, lite fest, jobb å jobb. Julen bara sprang förbi, men roligt var det.
Kunde ju hå fått ett bättre slut, jag vill inte vara utan Mattias en månad.
2008. Kan inte vara annat än nöjd. Två, eller tre, utanlandsresor. Thailand, Norge och Grekland.
Och Mattias är fortfarande min <3
 

/Linda



Kommentarer
Postat av: biss

ingenting roligt i oktober ???? Har du glömt att din enda kusin fyller år då..........??

2009-01-01 @ 21:26:58
Postat av: Linda

Oh jädrar... MIN gulliga kusin Julia fyllde 6 år :)

2009-01-01 @ 22:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0