2009-04-01

Hallå vad är det med dagens ungdom? Jag var ute och gick i kväll... kommer i kapp en tjej som kanske är fjorton år, nåt därikring iaf. Möter man nån här i Härdal, där alla liksom känner alla, så är det självklart för mig att man säger hej. Även fast man inte är värsta bundis med personen. Jag tycker att det skulle vara oartigt att liksom bara traska förbi med näsan i vädret. I alla fall, så sa jag naturligtvis HEJ till tjejen i fråga, även fast jag inte känner henne... Jag vet ju självklart vem det är. Men tjejen bara pekar sin näsa mot himlen och tittar åt ett annat håll. Skit i det då, lillskit. Det är faktiskt inte första gången det händer heller, jag brukar alltid säga hej... men detta småfolk verkar ha fått för sig att det är coolt att vara stram. Kanske att jag överreagerar, men jag blev lite smått irriterad där.

I dag var det meningen att jag skulle städa. Det behövs verkligen, det är en mindre grushög i hallen. Men, efter lite problem med magen på morron så blev jag helt slut. Så städningen får vänta till i morgon.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0