20071025

En vecka till du kommer till Sverige. Tre veckor till jag kommer till Härliga Härjedalen. Vem har sagt att livet ska vara lätt?


Har inte fått schemat för sista veckan än. Men som det hördes på min handledare så lutar det åt att jag avslutar med en helg. Det känns inte så jättebra faktiskt. Vid den tiden vet jag att jag kommer att ha en sådan enorm hemlängtan så att jag bara vill hem, hem, hem... 
Får försöka ordna det så jag kan jobba i hop mina timmar under veckan i stället.

Well, kanske ska berätta lite om min praktik då. Konstigt nog så var jag inte det minsta nervös första dagen. Kanske berodde på att jag enbart koncentrerade mig på att komma tid i tid, eftersom det blev lite konstigt med bussen.
Får ta massa blodtryck, blodsocker, koppla EKG och en annan hjärtavläsningsapparat. Blodprover också, men det har jag inte vågat mig på ännu. Men till helgen ska jag prova. Det ser ju inte så svårt ut faktiskt. Bara patienten är lättstucken och inte stickrädd så ska det nog gå bra. Min handledare Camilla erbjöd sig att jag skulle få prova sticka henne. Modig tjej.
Första veckan har snart gått... hoppas bara att de tre resterande svischar förbi lika fort. Inte för att jag tycker det är tråkigt där, utan för att jag vill hem till min lägenhet, till min säng, till min älskade by, till promenader med Lina, till mammas mat, till Mattias... till Härliga Härjedalen helt enkelt. Till mitt normala liv.
Och när jag kommer hem, då är det bara en månad till Tessi kommer hem också.

Auf wiedersehen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom hem nuuu.. Ska va full i helgen ja:) Vill du va full me mig? ;) Annars ringer jag hela natten lång.. Puss puss

2007-10-25 @ 19:49:32
Postat av: Linda

vi ska ta en brakfylla när ja kommer hem... Puss

2007-10-25 @ 21:29:35
Postat av: Tess

Tiden bara svichar forbi nar man inte ar hemma i sin normala vardag. Jag har helt tappat tidsuppfattningen har. Sa hor jag inte av mig pa en vecka sa ar det for att jag tror att det bara gatt tva dagar. Inte for att jag inte saknar er darhemma! Skriv nar du stuckit ditt forsta offer! :) KramarKramarKramar

2007-10-26 @ 16:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0