2010-05-03

- S V E G ( A R E ) .

Den 1 augusti flyttar vi till Sveg. Jag som aldrig i hela mitt liv skulle flytta till Sveg. Men nu blir det så ändå.
Mest för att Mattias är trött på att pendla, vilket jag förstår. Men också för att vi måste ha en större lägenhet. Och sen vet jag inte riktigt hur det kommer att bli med mitt jobb heller. Jag lär ju få mest jobb i Sveg. Och då är det verkligen dumt att bo kvar här. Båda kan ju inte pendla. Det är ju inte med nån större entusiasm jag gör det här. Utan jag gör det för det kommer att bli bäst så för oss. Och innerst inne så vet jag att det kommer att bli bra. Alva kommer dessutom att få mer kompisar där. Men åh vad jag kommer att sakna mitt kära Härdal även fast det bara kommer att vara tjugo minuter bort. Nog om det.

I morse åkte jag och Alva och hälsade på en tant som jag var till när jag jobbade. Jag lovade henne att komma dit och visa mitt barn när det hade fötts. Och nu var det på tiden. Hon vart så glad. Kul att göra gamla människor glada och kul att höra att hon sakna mig.

Nu har jag städat igen. Behövdes. Jag saknar verkligen att kunna städa när jag vill och ha det så mer än ett par timmar. Men har man en bebis så finns inte riktigt den tiden. Men den tiden kommer så småningom tillbaka den med. För jeesus va fort det går. Alva blev tre månader i går. Och jag kommer inte i håg hur liten hon egentligen var när hon föddes. Det är ju hemskt...

Vi har börjat att planera dopet också. Tyvärr så kommer inte alla som jag vill kunna vara med. Men så är det väl, alltid är det nån det inte passar. Tråkigt men sant.

/L

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är inget fel me att bo i Sveg =). Säjer jag som flyttat därifrån men jag stod bara ut nästan 3år hehe. Vart har ni hittat lägenhet? Annars vet jag en som letar efter nån som kan ta över en trea för 5500. Kram

2010-05-04 @ 15:21:52
URL: http://luzzis.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0