2010-01-11

- Året 2009

Januari: Mattias åkte till Thailand och jag fördrev tiden med att måla om vardagsrummet vitt. Hjälpte Sandra att flytta i slutet av månaden.

Februari: Snöyra. Aldrig har Värran skådad så mycket folk. Stina och Lars bröllop på alla hjärtans dag.
 


Mars: Efter Snöyra, bröllop och jobb så kom jag äntligen upp till Rönnebo. Fint väder bjöds det på.


April: Påsken bjöd på fint väder. En resa till Grekland bokades. Såg två björnar.

Maj: Månaden började med fest i strålande solsken och värme. Det jag inte visste då var att det skulle bli min sista fest på ett bra tag. Björnsafari var och varannan kväll. Jag och Mattias åkte till Kreta en vecka. Jag blir ett år äldre.
 


Juni: 8 Juni visade ett gravtest GRAVID. Hux flux var vi med barn. Förberedelser inför Yran, men det enda jag kunde tänka på var ju naturligtvis att det växte någonting i min mage.
 
Juli: Jag och Linda J åkte på semester till Stockholm. Sommaren bjöd på sina varmaste dagar. Yran med nytt område blev en stor succé. Var tvungen att hitta på massa ursäkter till varför jag inte festade. Jobbade både fredag och lördag på Yran. Men ingen verkade fatta nåt :) Började jobba igen efter semestern. Var konstant trött.


Augusti: Mattias kom med sitt flyttlass. Vi är sambos. Den 27:e är det dags för ultraljud och vi får se vår lilla bebis för första gången.

September: Äntligen kan man berätta att jag har ett barn i magen. Vilda västern hos grannarna. IGEN. Hörde bebis hjärtljud för första gången. Farfar blir sjuk och hamnar på Östersunds sjukhus.

Oktober: Beställde barnvagnen. Började längta efter att få julpynta. Månaden avslutades med ett besök hos Sandra i Stockholm. På väg hem ringer mamma och berättar att min älskade farfar somnat in. Jag fick i alla fall träffa honom när han kom hem från sjukhuset. Då var han precis som farfar var. Jag är glad att jag fick det som sista minne av honom.

November: AIK vinner SM GULD!!! Begravning på farfar. En miniweekend i Sundsvall med julklappsshopping för mig och Mattias. Äntligen får man börja julpynta.

December: Julmånaden är precis så vacker som den ska vara. Snö och soliga dagar. Även svinkallt. Börjar räkna ner dagarna på jobbet, för det börjar bli jobbigt. Svällde händer och fötter. Den 21:a dec jobbar jag min sista dag. Dagen före julafton får jag nog den bästa julklappen; ingen blir av med jobbet. Kommunen drar tillbaka varslet. Skönt, så man slipper oroa sig för det. Julen är lugn och skön som den ska vara. Nya året firas in hos Marie och Patrick.

Nu ser vi med spänning fram emot 2010

/L

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken härlig årskrönika Linda :). Hoppas allt är bra me dej å magen däruppe. Kramar!

2010-01-11 @ 15:53:05
URL: http://luzzis.dinturiel.se
Postat av: Poppas mamma

Jag tror jag snor din idé (IGEN) att göra en årskrönika... Känns som att 2009 är ett sådant år man bara måste skriva om. Hände en del då!

2010-01-11 @ 16:16:08
URL: http://bottasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0