2010-10-20

- Sömn

En del har turen att få barn som soer hela nätter. Andra inte. Alva sover inte hela nätter. Så, för att sammanfatta det hela kort... jag har inte sovit en hel natt på snart nio månader. Eller förresten, i slutet av graviditeten så var det ju inte så att man sov hela nätter heller. Så låt oss säga tio månader då. Sover hon till fyra i ett sträck så blir jag jublande glad. Under perioder så är det värre, fast nu har det vart lugnt med sådana perioder, då hon vakna varannan timme. Kommer i håg , ja det var nog en å en halv månad sen kanske... då var jag så slut. Jag var så trött så jag var ständigt yr i huvudet och kände att näe, nu måste vi göra nåt för jag orkar inte mer. Och då vände det. Konstigt det där, när man känner att man inte orkar mer, då vänder det å så orkar man igen. Det var då vi flyttade in henne till eget rum, och sen dess har det blivit bättre.

I helgen ska jag och mamma till Stockholm. Från fredag till söndag ska jag vara utan Alva. Jag har ångest. Jag vet att hon kommer ha det bra med sin pappa, det är inte det. Det handlar nog mest om mig själv. I alla fall, det jag ser fram emot mest med den här resan är att få sova i två nätter. Men tror dock att jag kommer vakna på Alvas tider ändå.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0