2009-01-24

Jaha, i natt vaknade jag upp ur en dröm. Måste ha vart en
mardröm eftersom hjärtat slog fortfortfort.
Kunde ju naturligvis inte somna om, så då va ja ju
tvungen att analysera min dröm. I natt verkade det
logiskt det jag kom fram till. Men, man ska nog inte
haka upp sig på en dröm. Det är ju trots allt bara en dröm.
Sen kom jag till jobbet och möttes av den trevliga
nyheten att en hade fått magsjuka. Jag har verkligen
inte tid att få magsjuka nu. Inte alls.
Så därför, det är ju trots allt lördag, har jag hällt i mig
ett snapsglas whiskey och vitpepparkorn.
Det brukar vara ett bra recept för att hålla alla
baciller borta från magen.
Annars har det varit en dum dag att jobba.
Det har ju vart sport hela dagen på TV.
Mitt i lunchen så åkte ACOZ. Men, jag lyckades
lösa det på ett bra sätt. Jag satte mig helt enkelt
ner och kollade på loppet inne hos en vårdtagare.
Skulle upp och hämta porslin, men så kollade de
på loppet, så vadå... hon skulle ju ändå inte äta just då,
så jag gjorde dem sällskap. Tillslut kom en kollega och
letade mig, trodde att det hade hänt nåt eftersom jag
aldrig kom tillbaka. Jag är farligt besatt av skidskytte.
Segerloppet med Ferry kunde jag se i lugn och ro.
I morgon blir en likadan dag. Hur ska jag pussla i hop den
så att jag kan se så mycket av loppet som möjligt? Det återstår att se.
Men något smart hittar jag säkert på. Fast, det vore ju
faktiskt inte hela världen om jag missade lite heller...men nästan.

Om sju dagar anländer Mattias till Sverige.
Om åtta dagar får jag äntligen, äntligen träffa honom.

Kul att det är så oerhört mycket bra att se på tv på helgerna.

/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0