Saknar

I dag har jag ägnat mig åt något så roligt som att putsa fönster. Men det är kul när man ser resultatet. Fast så är det väl med allt som är tråkigt. Fast städa, det är roligt. Jag har lite av städmani. Städar när jag inte ens behöver.
Kanske att jag städar för att slippa plugga. Nu är jag återigen där, hittar på massa annat för att slippa plugga. Men jag måste verkligen ta mig i kragen nu och göra klart det där. Sen kanske jag ska läsa på lite extra också inför praktiken. Det kommer att bli en helt annan sak än det jobb jag gör nu. Ska vara på hjärtkliniken. Tydligen ska jag få vara med på operationer och så... Jag vet inte ens hur jag reagerar på mycket blod. Tänk om jag svimmar? Fast jag tror att jag inte bryr mig så mycket om sånt. Jag tror att jag kommer att klara det bra. Träffade Therese i helgen, hon som ordnat min praktikplats, hon skulle komma ut och hälsa på någon dag och ordna så att jag kanske skulle få gå till andra avdelningar och så. Typ vara med på en förlossning. Fast det vet jag inte riktigt om jag vill. Då kanske man blir avskräckt för all framtid. Well, spännande ska det bli i vilket fall som helst. Och faktiskt så ser jag fram emot att bo i Stockholm en månad. Kan bli skönt med lite omväxling. För nu är varken Therese eller Mattias här. Therese har varit borta i två veckor nu. Och i dag åker Mattias bort och vi kommer inte att ses på sju! veckor. Det känns jobbigt som fan just nu. Saknar redan. Jättemycket. Jätte jättemycket.
Tur att Sandra kommer hem i helgen...

Nu ska jag nog ut och springa. Det var ett tag sedan, och det behövs som man säger så.


Kommentarer
Postat av: johanna

Men linda eriksson, de kommer du klara galant, du får låtsas att blodet är..... kräm i köket på jobbet eller nåt olle spottat ut, nmä usch.. ur mår gamlingarna? är alla pigga o glada eller är de nån som trillat av pinn????
Puss

2007-10-01 @ 22:18:22
Postat av: Linda

Till Johanna :)
Hoppas jag klarar av det. Gamlingarna mår väl hyftsat, som vanligt. Alla är iaf kvar, det ser nog ut som när du lämnade oss. Puss på re

2007-10-03 @ 15:10:20
Postat av: Tess

du klarar allt! det vet iag! :D vad bra att du gort uppgifterna!iag sa iu att du skulle fa mer tid till pluggandet nar vi akte! tiden gar fort nar man inte ar hemma sa snart ar det iul och iag kommer hem igen! puss! halsa lina

2007-10-03 @ 22:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0